Peace Poster Contest

Contactpersoon: Bas Kreijger

Lions International Peace Poster Contest (Vredesposterwedstrijd) is een internationale wedstrijd die kinderen in de leeftijd van 11 tot 13 jaar aanmoedigt om op creatieve wijze uit te drukken wat vrede voor hen betekent. De wedstrijd stelt de tekenaars in staat om hun unieke beeld van vrede met anderen te delen, zodat we allemaal toleranter worden en meer internationaal begrip krijgen.

Sinds de start in 1988 hebben miljoenen kinderen over de hele wereld deelgenomen aan de wedstrijd, sinds 1994 ook in Nederland. Lionsclubs kunnen deze tekenwedstrijd organiseren bij lokale scholen en jeugdgroepen.

Een van de doeleinden van Lions Clubs International is het tot stand brengen en in stand houden van een geest van begrip tussen de volkeren van de wereld. Dit is ook de missie van de VN. Vandaar dat de prijsuitreiking plaatsvindt op de Lions-VN Dag in maart.