06/10/2020

Het aantal besmettingen door het Corona-virus neemt nog steeds toe.

De verdere opmars van het COVID-19 maakt het huidige Lions-jaar heel erg anders dan anders. Het is belangrijk dat wát we als Lions ook doen, we dit altijd doen met inachtneming van de anderhalve-meter-maatregel, de hygiëne adviezen en de aanbeveling dat Lions met gezondheidsklachten thuis blijven en zich laten testen.

Het laatste wat we willen is dat een bijeenkomst van Lions een besmettingshaard blijkt te zijn. Dat zou schade doen aan alle Lionsclubs van Nederland en Lions Clubs International.

Lionsclubs (bestuurders en leden) zijn verantwoordelijk om de richtlijnen van de regering na te leven en te respecteren. Binnen de huidige richtlijnen is het een Lionsclub als vereniging in principe toegestaan om in een horeca-gelegenheid een bijeenkomst te organiseren voor maximaal 30 mensen, mits op 1,5 meter afstand en uiterlijk om 22.00 uur afgelopen.

Wij begrijpen de behoefte aan contact en overleg, maar adviseren de clubs toch om uiterst terughoudend te zijn met fysieke ontmoetingen in de gegeven omstandigheden. Hoewel digitale vergaderingen misschien als minder inspirerend ervaren worden, is dit op dit moment wel de meeste effectieve manier om met elkaar in contact te zijn. Wij adviseren dan ook om de nadruk te leggen op digitale bijeenkomsten en fysieke bijeenkomsten te beperken. Een heel groot aantal Lions behoort immers tot de risicogroep.

Zowel de districts najaarsconventie als de landelijke  najaarsconventie 2020 zullen digitaal plaatsvinden en we hopen dat de voorjaarsconventies 2021, weer in een fysieke vorm kunnen plaatsvinden.