30/04/2017

De Lions zijn goed bezig en gaan weer op weg naar Suriname.

Van 12 t/m 23 november a.s. organiseert de Stichting Lions Werkgroep Suriname voor de derde keer een reis naar Suriname. Voor diegenen die dat nog niet weten, dit is niet zomaar een reis; de ervaring heeft ons geleerd dat het wederom een “all inclusive  & unforgettable ” verblijf wordt, dat, na terugkeer in herfstachtig Nederland, nog lang in  de herinnering zal blijven voortbestaan.

Zoals alom bekend  stimuleert de Stichting Lions Werkgroep Suriname de culturele, sociale en emotionele ontwikkeling van kinderen en volwassenen in Suriname en werkt zij al vele jaren samen met de Lions van het MD 60A in Suriname aan projecten  op gebieden van medische zorg en gezondheid, maatschappelijke en humanitaire hulp en in dit Centennial jaar focust zij vooral  op de 4 speerpunten honger-duurzame leefomgeving-jeugd en gezichtsverlies. Behalve het onlangs opgezette mobiele ogentest project wordt er samen met lokale Lionsclubs, basisscholen en overige onderwijs instellingen het omvangrijke meerjarig  tuinbouw  Triple C ( Centennial Challenge for Children) project voor jongeren geïnitieerd. Deze projecten worden ook bezocht tijdens deze reis, maar natuurlijk zijn er nog 101 andere redenen om de reis te boeken. Na ca. 10 uur vliegen wordt je op het vliegveld door de immigratie- en douanedienst  in het Nederlands van harte welkom geheten  en bij het verlaten van het airco gekoelde luchthaven gebouw wordt de laatste twijfel weggenomen; het is zo rond 7 uur ’s avonds en  al donker buiten, maar een heerlijke warme wind bevestigt de aankomst in het vroegere overzeese Koningsrijkdeel aan de noordkust van Zuid Amerika. Een rondrit de volgende dag door het multiculturele Paramaribo doet  je snel je dagelijkse besognes en de stress  van het thuisfront vergeten en gaan we dan behalve de bezoeken aan enkele lokale Lionsclubs en projecten, de daarop volgende 3 dagen met de bus, korjalen en boordevol geestdrift en een hoog verwachtingspatroon  het Surinaamse tropisch regenwoud in. De Marrons en Arowakka indianen zullen ons welkom heten en ons veel vertellen over de geheimen van hun  Amazonewoud. We  worden geconfronteerd  met de unieke flora en fauna en nog veel meer unieke natuurfenomenen. Naast een meerdaags bezoek aan de historische plantages, Mariënburg en Frederiksdorp gelegen aan de Commewijne rivier, met hun prachtige originele plantagehuizen staan er ook nog enkele ééndaagse uitstapjes op het programma en natuurlijk wordt de mogelijkheid en de tijd geboden om bijvoorbeeld in de Maagdenstraat, de Heerenstraat en de Domineestraat in het centrum van Paramaribo gezellig te gaan shoppen.

Ben je nog steeds niet overtuigd over je deelname aan deze bijzondere Lions reis, dan even contact opnemen met:
de Stichting Lions Werkgroep Suriname
suriname@lions.nl