13/01/2018

Op zaterdag 13 januari 2018 herdachten we de verjaardag van Melvin Jones, "the founder" van onze Lions organisatie.

In dit kader bood het Dagelijks Bestuur van District 110AZ alle Melvin Jones Fellows in ons district een drankje en een hapje aan.

Het was fijn om elkaar als Melvin Jones Fellows weer te ontmoeten en ervaringen uit te wisselen. Met het Dagelijks Bestuur van 110AZ werd na inspirerende woorden van districtsgouverneur Dick Diekhuis een toost uitgebracht op Melvin Jones.

De locatie was schitterend: Museum van Kleef, de aloude slijterij / distilleerderij en Erfgoedmuseum, aan de Lange Beestenmarkt 109 in Den Haag.

De gids van het museum verhaalde (op zijn Haagse Harrie-s) over het werk in de distilleerderij. Maar ook over spreekwoorden die uit de jeneverstokerij komen: over de rooie gaan (op de drukmeter van de ketel staat een rode streep, de druk moest daar voor het mooie onder blijven) en stoom afblazen (automatisch opende een klep als in de stookketel de druk te hoog opliep).

Al met al een mooi begin van het nieuwe kalenderjaar!

Voor meer foto's zie: https://myalbum.com/album/6zquAhvEPIDn

Melvin Jones was verzekeringsagent. Hij werd vooral bekend als de oprichter van de Lions Clubs International. Hij werd op 13 januari 1879 geboren in Fort Thomas, Arizona als zoon van een kapitein uit het Amerikaanse leger. Hij overleed op 1 juni 1961.