07/04/2018

Nootdorp, 7 april 2018: Voorjaarsconventie 110AZ

Na een eerste koffie heette Districtsgouverneur Dick Diekhuis alle Lions en Leo's van harte welkom op de Voorjaarsconventie 2018. De conventie begon met een indrukwekkende rozen-ceremonie waarbij de in het afgelopen jaar overleden Lions werden herdacht, gevolgd door een minuut stilte.

Dick Diekhuis legde verantwoording af over het werkplan 2017-2018, gevolgd door voordracht van Jan van der Wijngaart en Henk van der Hee als lid van de kascommissie, Frank Marcus als DG, Siep Eilander als 1e VDG en Jan Oosterling als 2e VDG, John van der Meer als DP en Marianne Knijnenburg als DS. Na het tellen van de stemmen door stembureauleden Jaap Stelling en Herman Olthof bleek dat allen unaniem waren gekozen (dan wel herkozen). Bert van Eken gaat het komende Lionsjaar meelopen met onze DS en stelt zich volgend voorjaar mogelijk kandidaat als zijnde haar opvolger.

Het concept werkplan en de concept begroting 2018-2019 werden toegelicht door Frank Marcus en John van der Meer, beide stukken werden unaniem akkoord bevonden. Paul Korremans ging uitgebreid in op de consequenties van de nieuwe Privacy wetgeving en Herald Obreen en Stephanie van Veen nodigden o.a. alle clubs uit tot nauwere samenwerking met de Leo's.

DG Dick bedankte Paul de Boer, Districtscommissaris 100 Jaar Lions, namens alle Lions ten zeerste voor zijn enorme inzet voor 100 Jaar Lions en overhandigde hem, onder een enthousiast applaus vanuit de zaal, een schitterend boeket.

Een volgend bijzonder feestelijk moment: van Bob Corlew, Past International President, ontving Margaret Diekhuis, uit handen van DG Dick Diekhuis, het Certificate of Appreciation voor haar enorme inzet voor voormalig gouverneurschap, GLT en RLLI.

Een fotoimpressie: https://myalbum.com/album/C4faED4152qq

Het concept verslag: link